.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین همایش منطقه ای شهرداری و شهروند الکترونیک شمال کشور در آمل برگزار شد
مديركل فناوري اطلاعات، ارتباطات استانداري مازندران گفت: چشم انداز دولت الكترونيك متناسب با افق پنج ساله برنامه پنجم توسعه به معناي توانمندسازي دستگاههاي اجرايي براي عرضه موثر خدمات الكترونيكي دولتي به روش امن ، يكپارچه و آسان و از طريق كانالهاي الكترونيكي چندگانه است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري، ابوذر قرباني در نخستین همایش منطقه ای شهرداری و شهروند الکترونیک شمال کشور با اشاره به نقش مهم شهرداريها در توسعه دولت الكترونيك و به موجب آن كاهش فساد اداری و افزايش تولید ناخالص ملی، کارآمدی و عدالت اجتماعی افزود : دولت الكترونيك دولتي است پاسخگو و شفاف، قابل اعتماد، كارآمد و موثر، سريع و چابك، در دسترس و فراگير، پويا و بالنده و استفاده كننده حداكثري از قابليتهاي نوين فناوري اطلاعات و ارتباطات با حداقل ساختار و حداقل زمان و هزينه .

وي افزود : دولت الكترونيك داراي مدل بلوغي است كه در آن خدمات دولت متناسب با نياز اربابان رجوع، شهروندان و كسب و كار طراحي مي شود و آحاد جامعه به اطلاعات مورد نياز خود براي اطلاع از خدمات، نحوه و چگونگي استفاده از آن دسترسي دارند. بر اين اساس ماهيت دولت در دولت الكترونيك به بلوغ رسيده از يك دولت ديوان محور به دولت شهروند محور تغيير مي نمايد كه در اين تغيير شهروندان و توجه به نيازهاي رو به تغيير آنها محوريت مي يابند.

قربانی ادامه داد: در بلوغ دولت الكترونيك شاهد تغيير رويكرد از ارتباطات سازماني سيلويي و عمودي به ارتباطات ماتريسي يعني ارتباطات عمودي درون سازماني و ارتباطات افقي ميان واحدي يا ميان دستگاهي خواهيم بود كه امكان ارائه خدمات به صورت به هم پيوسته فراهم مي آيد.

مديركل فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري با اشاره به تهيه پيشنويس نقشه مفهومي شبكه ملي اطلاعات و نقشه مفهومي دولت الكترونيك توسط سازمان فناوري اطلاعات ايران تصريح كرد : لازم است نقشه مفهومي دولت الكترونيك بروزتر گردد و اين امر محقق نخواهد شد مگر با ارائه نظرات نخبگان علمي و اداري و محيط كسب و كار.

قرباني ضمن تقدير از زحمات و خدماتي شهرداري آمل و سازمان فاواي آن شهرداري در جهت بالا رفتن درصد رضايت مندي شهروندان آملي ابراز ايمدواري نمود تا ديگر شهرداريها هم كه شرايط قانوني راه اندازي سازمان فاوا را دارند به اين امر مهم توجه نمايند تا شاهد رونق بيش از پيش در توسعه شهري، كاهش هزينه و افزايش بهره وري در راستاي دولت الكترونيك باشيم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.